jump to navigation

INFOTRIP RASNOV 28 februarie – 1 martie 2012, ziua 2 March 12, 2012

Posted by agentiaploutos in Pe unde ne-am plimbat....
Tags:
trackback

A doua zi din cadrul infotripului desfăşurat la Râşnov a început cu o vizită la primăria oraşului Râşnov, primărie aflată in centru. Întâlnirea a avut loc la ora 9 şi domnul primar Adrian Veştea ne-a prezentat pe larg viziunea lui asupra oraşului Râşnov, ceea ce a realizat de când a fost numit primar, dar şi proiectele în derulare cât şi cele care sunt încă în faza de proiectare.

Printre acestea, cel mai interesant mi s-a părut liftul înclinat ce are să lege cetatea Râşnov de centru oraşului Râşnov pentru a promova imaginea turistică a oraşului care nu de mult era cunoscut doar pentru cetatea străveche. Un proiect îndrăzneţ care, împreună cu acela de a interzice circulaţia în centrul oraşului şi restaurarea Casei de Cultură aflată tot în centru, poate să pună în valoare şi mai mult oraşul Râşnov.

După o scurtă vizită la garajul maşinilor de pompieri am părăsit primăria şi am făcut o scurtă vizită casei culturale aflată peste drum de primărie. Sala principală este impresionantă. Recent deschisă publicului aceasta a găzduit sâmbată, 17 decembrie 2011, expoziţia fotografică ”60 de ani de aviaţie militară reactivă în România”un vernisaj unde au fost prezenţi atât realizatorii expoziţiei cât şi personalităi ale aviaţiei româneşti.

Următoarea noastră locaţie a fost Biserica Ortodoxă Sf. Nicolae din Râşnov, considerata prima ctitorie a Basarabilor in Transilvania, construita in 1384. Pronaosul si clopotniţa au fost adăugate in 1773. Este cel mai vechi edificiu ortodox din Transilvania de sud-est. Înăuntru am asistat la un concert muzică bizantină susţinut de Cvintetul vocal „ ANATOLY”. Voci superbe care chiar te duceau cu gândul la vocile îngerilor.

După concert am fost să vizităm pista de biatlon aflată pe Valea Cărbunării aici vor fi găzduite concursurile de sărituri cu schiurile şi probele de schi fond . O adevărată bază sportivă, fiind realizate deja trei trambuline – K 15, K 30 şi K60 – şi urmează a fi finalizată, până în vara acestui an, trambulina K 90, pe care se vor desfăşura compeţiile de sărituri cu schiurile în cadrul Festivalul Olimpic al Tineretului European (FOTE) pe care România îl va găzdui în anul 2013. Primele trei trambuline au fost construite pe baza unui parteneriat între Federaţia Română de Schi Biatlon şi OMV, investiţia ridicându-se la aproximativ şase milioane de euro. Pe lângă construcţia trambulinei K 90 urmează a fi ridicate turnul pentru arbitrii şi platforma pentru antrenori aferente pistei de sărituri. Cu finanţare asigurată de la MDRT se vor face şi instalaţiile de transport pe cablu pentru deservirea acestor trambuline (telescaun), precum şi dotarea cu instalaţia de înzăpezire artificială şi cu maşina de bătătorit zăpada pentru pregătirea stratului de nea pe zona de aterizare şi pe zona de zbor a sportivilor, precum şi freza de amenajare a zăpezii pe zona de elan a trambulinelor.

Apoi ne-am îndreptat pe Valea Glajariei să vizităm câteva pensiuni. Drumul lung de câţiva kilometri a fost unul intens, drum off-road pe care jeepurile sunt bine venite. Întreg pesajul arăta mirific acoperit cu zăpada proaspă căzută. Prima oprire a fost la Hanul Lupilor unde am băut o cafea fierbinte care ne-a încălzit sufletele în timp ce îl ascultam cu atenţie pe domnul Alin Lupu, managerul pensiunii. Un complex turistic în care se practică pescuitul sportive de tipul “catch & release”, peştii prinşi în iazul pensiunii sunt eliberaţi. Camerele pensiunii erau frumos decorate şi destul de spaţioase, iar cel mai impresionant a fost apartamentul senatorial de la mansardă. Pensiunea oferă 10 camere(single şi duble), 2 apartamente şi frumosul apartament senatorial care curpinde mai multe paturi duble.

Excursia noastră a continuat pe Valea Glajariei până la Cabana Himalaya. Înfiinţată de către unul dintre românii care a făcut parte din expediţia românescă de cucerire a Everestului, această cabană oferă tabere copiilor de 5-17 ani. Cabana dispune de toate facilitatile civilizatiei moderne, camere cu mobilier nou si bai proprii, in plus, pentru doritori, exista numeroase posibilitati de agrement sau sport extrem, inclusiv zbor cu parapanta, escaladarea pe panou sau in Chei, tiroliana, tenis de masa si de camp, fotbal, echitatie, drumetii pe coastă, bungee jumping şi alpinism în Cheile Rasnoavei. Este o tabără în care copii sunt învăţaţi cum să ofere primul ajutor în diferite situaţii, o tabără în care învaţă responsabilitatea într-un mod plăcut.

De la cabana Himalaya am făcut cale întoarsă înapoi spre centrul oraşului Râşnov, pe DN73A, la kilometru 15 dăm de Pensiunea Râşnov. Situată într-un loc idilic în natură, această pensiune oferă 18 locuri de cazare, 8 camere duble si un apartament. Facilităţile pensiunii sunt: bucatarie complet utilată, sala de mese cu o capacitate de 30 de persoane, grup sanitar in fiecare cameră, minibar şi o sală de conferinţe încăpătoare care poate fi transformată, la nevoie, în sală de mese.

După un scurt tur al camerelor ne-am îndreptat spre o pensiune apropiată situată tot pe DN73A la 18 km de Predeal. Cu o capacitate de 29 locuri in 13 camere dintre care 9 camere duble cu pat matrimonial, 1 camera dubla twin, 1 camera triplă cu paturi single, 2 camere triple cu pat matrimonial si un pat single, toate cu bai proprii, balcoane , TV si cablu. De asemenea, pensiunea Tudor mai dispune şi de o vilă anexă care conţine 5 camere duble(doua la parter,dintre care una are baie proprie si alte 3 camere la etaj) 2 bai la etaj pe hol (femei / barbati) si un punct sanitar la parter pe hol, living cu bucatarie utilata, terasa, TV si cablu.

În imediata apropiere a celor două pensiuni era şi locaţia noastră de prânz, pensiunea Poiana Râsnoavei – Doripesco. O masă cu specific pescăresc care s-a ridicat mult peste aşteptări. Aperitivul a constat dintr-o gustare rece de peşte ce a însumat diferite preparate pescăreşti incluzând icrele şi peşte afumat. Ca fel principal ne-am delectate cu un borş de peşte extraordinar, iar felul doi o saramură de crap cu mămăliguţă care arăta atât de bine încât nu îţi venea să o mănânci. O masă copioasă şi sănătoasă. Desupra restaurantului încăpător se aflau camerele. Cu o capacitate de 28 de locuri împărţite în 6 camere duble şi 4 apartamente cu 4 locuri fiecare, pensiunea m-a impresionat cu apartamentul VIP aflat la mansardă. Un spaţiu imens în centrul căruia se afla un imens Jacuzzi. Toate camerele erau decorate modern şi dispuneau de grupuri sanitare proprii.

După masa copioasă ne-am grăbit înapoi spre Râşnov unde, la ora 4 şi jumătate ne aştepta un minunat concert de orgă în cadrul Bisericii Evangheliste susţinut de organistul Paul Christian. Deşi era frig în biserică, sunetul mirific al orgii ne-a pus sângele în mişcare. Biserica a fost construita in secolul 13 sub forma unei bazilici romanice si a fost fortificata ulterior in stil gotic. Picturile murale realizata in 1500 se pastreaza partial pana in zilele nostre. Altarul este interesant prin prisma unui tablou care este o clona a celebrei Cina cea de Taina a lui Leonardo da Vinci. Amvonul bisericii dateaza din 1680.

Fiind deja în Râşnov, am vizitat pensiunea Waldburg aflată în apropiere de centru şi de pensiunea Casa Râşnoveană. Pensiune care a găzduit o parte din grupul nostru. Pensiunea Waldburg dispune de 12 camere duble cu baie, tv si balcon si de 2 apartamente cu 2 camere, avand o capacitate maxima de cazare de 32 locuri, sala de 70 de locuri, parcare proprie inchisa, foisor, terase, cuptor si gratar in curte.

De acolo am plecat repede spre ultima noastră locaţie din acea zi, Pensiunea Rems. Dotată cu 13 camere cu o capacitate de 28 de locuri, pensiunea Rems impresionează prin camerele frumos aranjate şi care au fiecare o culoare predominantă proprie. De altfel, camerele nu sunt numerotate ci au denumiri în funcţie de culoarea predominantă. Avem asftel camera Roy, camera Azur, o spaţioasă cameră Albă şi minunata cameră Roşu care dispune de un pat confortabil ce se oglindeşte în oglinzile dispuse pe tavan.

Cina a avut loc tot la Complexul Pănicel. După o scurtă vizită înapoi în camerele noastre pentru o bine meritată odihnă, ne-am îndreptat spre Complexul Pănicel spre cina noastră festivă. Un adevărat spectacol în care am asistat la frumoase dansuri populare interpretate de copii şi tineri, dar şi momente muzicale, printre care cea mai plăcută surpriză a fost apariţia consacratului artist, Mihai Trăistariu care a susţinut 3 piese.

Dar, dintre toate surprizele, cea mai impresionantă a fost spectacoloul ecvestru. După primul fel am fost invitaţi cu toţii afară, intr-o sală pe domeniul complexului unde am asistat la un spectacol care ne-a arătat tuturor ce pot face caii, împreună cu jocheii lor, pe muzică. Urechile noastre au fost delectate cu frumoase valsuri, printre care şi impresionantul vals Dunărea Albastră, iar ochii ne-au fost larg deschişi privind cu uimire cât de majestoşi sunt caii.

This slideshow requires JavaScript.

Comments»

No comments yet — be the first.